قصة الكهل الذي اغتصب وهتك عرض طفلتيه

d8a7d8bad8aad8b5d8a7d8a8-d8a7d984d8a7d8b7d981d8a7d984نجيب فراج

نظرت محكمة البداية في مدينة بيت لحم بقضية تعتبر من بين القضايا الاكثر اشمئزازا  وتقززا بحسب وصف احد المواطنين والمتمثلة بقيام شخص يبلغ من العمر 62 سنة  باغتصاب او بممارسة الرذيلة مع طفلتيه وبشكل متوالي بعد استخدام التهديد والعنف ضدهما .
وقررت المحكمة والتي تراسها القاضي عماد مسودة وعضوية القاضيان وليد ابو مياله واحمد الطوباسي الحكم على هذا المدان بالسجن مع الاشغال الشاقة لمدة عشر سنوات ونصف السنة وقد تلي القرار باسم الشعب العربي الفلسطيني وبحضور رئيس النيابة في بيت لحم علاء التميمي ومثلها  وكيل النيابة رشاد الهوارين ، فيما مثل الدفاع عبد الحميد بركات .
وفي التفاصيل فان هذا الكهل قد اعتقل قبل نحو ستة اشهر بعد ان قامت طفلتيه  الاولى تبلغ من العمر 15 سنة والثانية تبلغ من العمر 14 سنة بتقديم شكوى ضده على اثر قيامهما بسرد  ما حصل معهما لوالدة المدان وشقيقته اللتان ذهلتا من هول التفاصيل وقامتا بابلاغ  الشرطة حيث جرى اعتقال المدان من قبل البحث الجنائي الفلسطيني ببيت لحم  و خضع للتحقيق واعترف بالجرائم التي ارتكبها .
وفي التفاصيل فقد تبين انه على ما يبدو استغل عدم وجود والدة الطفلتين في المنزل نظرا لانفصالها عن زوجها وهي متواجدة في الاردن وقد تزوج من اخرى يقال بانها شابة وانجبت له طفلة ، اذ بدأ بالتعرض للطفلتين حينما تتواجد الواحدة في غرفتها ليدخل اليها خلسة ويبدأ بتلمس جسدها اثناء قيامها بتغيير ملابسها  ولدى وضع يده في منطقة حساسة حاولت الطفلة الاولى البالغة من العمر 15 سنة بابعاده  فقام بلطمها وتوثيق يديها الى الخلف ليمارس الاستمرار في رذيلته ، ومع مرور الزمن كان قد تمكن من ممارسة الرذيلة بالقوة مع الطفلتين من الخلف في ممارسة كاملة واستمرت الممارسة على مدى اكثر من ستة اشهر في كل يومين مرة لكل واحدة الى ان علمت والدته واخته بهذا الاعتداء وعملتا على ابلاغ الشرطة .

كما جاء في تفاصيل هذه القضية ان الطفلتين تم عرضهما على مدير عام الطب الشرعي الفلسطيني الدكتور زياد الاشهب حيث اكد تقرير صادر عنه في اعقاب معاينة الطفلتين وجود اثار  الاعتداء والولوج  واضحة  في مكان الممارسة على جسديها من الخلف

ولوحظ وخلال اجراء المحكمة فان الجاني كان واقفا امام القاضي وكان القضية اما لا تعنيه او كانها قضية عادية ، وقبيل اصدار الحكم طلب القاضي من محاميه ان كان لديه ان يقوله فاجاب بانه يطلب الرحمه ، كما اجاب الجاني ايضا بذات الجواب مضيفا ان لديه زوجه وطفلة ، كما لوحظ ان عدد من الحضور ومعظمهم من رجال الشرطة ومحامين  ومحاميات قد تمتوا بعبارات تدل على مدى شعورهم بالغضب  والحنق على هذه الفعلة ، كما لوحظ انه في مداولات اصدار القرار خلال الجلسة لم يتم التطرق الى وضع الضحيتين نفسيا وما جرى بهما بعد الاعتداء عليهما ، كما لوحظ بغياب أي تواجد للمؤسسات النسوية  في قاعة المحكمة او عند مدخلها للتعبير عن الاحتجاج على مثل هذه الاعتداءات التي يفترض ان تتحول الى قضية راي عام ، وقالت احدى المحاميات المتدربات ان ذلك يعبر عن خلل كبير تعانيه هذه المؤسسات التي لا تقوم بواجبها على الاطلاق وانما  فقط عملها البيرقراطي  اكثر صيتا من تاثيرها في المجتمع  ، فمثل هذه القضية يجب ان تحوز على اهتما م المؤسسات النسوية والحقوقية كي تشكل عاملا اساسيا لمواجهة هذه الافة .

 

 

Be Sociable, Share!

26 Responses to “قصة الكهل الذي اغتصب وهتك عرض طفلتيه”

  1. مريم قال:

    ان هذا المجرم الذي من الفترض ان يشكل الحماية والحاضنة لهاتين الطلفلتين قام بالاعتداء عليهما فالى من تلجأمثل هاتين الصغيرتين ، واتسأل لهذا التساهل الكبير في قرار الحكم على مثل هذا الفاسق الذي من المفروض ان يتم اصدار قرار الاعدام وامام العامة ليكون عبرة لكل من تسو له نفسة المساس بحياة الاطفال وغيرهم .

  2. محمد أبو علان قال:

    والله يا صديقي العزيز نجيب أنه يستحق أكثر من ذلك بكثير على الجريمة المقززة والتي تشمئز لهل النفوس
    ولا اعتقد أن الحديث يدور بشر لا بل الحيوانات تتبرء منه كذلك

  3. رشا موسى قال:

    برأيي انه ليس من البشر وانه يستحق الموت وبابشع الطرق
    وانا استغرب غياب دور المؤسسات النسوية وعدم اهتمامها بمثل هكذا قضية حساسة تمس المراة بشكل مباشر من افظع الجوانب وأكثرها اضهاداً للمراة

  4. theimer bars hame veroneeka causative stranded ronny natasha butler

  5. riffraff tourniquet boozer pole foss colmar labor ullabella vampires

  6. KathieLopez قال:

    Make your life time more simple get the loans and all you require.

  7. At our good article submission service clients can choose the most fitted articles directories submission options in order to satisfy your requirements.

  8. URL قال:

    Thoughts speak within just about the internet control console video clip games have stimulated pretty specialist to own on microphone as effectively as , resemble the perfect “tough guy” to positively the mediocre ones. Basically fundamental troubles in picture gaming titles. Drug Recovery 648475

  9. Oh my goodness! an remarkable post dude. Thank you Even so My business is experiencing dilemma with ur rss . Don

  10. To your organization online business owner, releasing an critical company could be the bread so butter inside of their opportunity, and choosing a amazing child care company often indicates the certain between a victorious operation this really is. how to start a daycare 128843

  11. I certainly enjoyed the method that you explore your experience and perception of the area of interest 325127

  12. Nowadays I buy essay online “bestcustompapers.com” only at this paper store as long as they sypply me with outstanding paper work.

  13. essays online قال:

    Check this Web site when you are searching for perfect writing help. Purchase research papers, save your time and go about your own business while professional writers take care of your writing task.

  14. thesis help قال:

    Studying in the university good students must improve their sample thesis completing skillfulness. Hence, a reliable custom thesis “superdissertations.com” service is able to aid with essay thesis creating.

  15. dissertation قال:

    This item is really good! Once, dissertation writing company helped me with writing topic, which I was incompetent to finish due to individual reasons. I advise you thesis (dissertationmasters.com) that will help you in your school life. Cheer!

  16. Actually, that is not complicated to buy essays online (specialessays.com) when you do not have time to finish academic assignments. Thence, that’s normal to search for custom writing company.

  17. Seeking for feasible methods of progress wining? Thence, the academic paper writing services (qualityessay.com) will be able to fix your problems. Anyway, that is worth to try it!

  18. essay writing قال:

    Some guys guess that writing work is not difficult. It is not right. Academic writing experts need to utilize up-to-date writing techniques in order to make essays, which are perfect. You will feel great if turn to Professional Custom Writing Services and look through academic custom papers, which are great.

  19. Every student looking for essay service and ready to buy a research paper is encouraged to visit this site.

  20. buy thesis قال:

    That’s not really expensive to opt for the dissertation writing service receive the superior idea reffering to this good topic and utilize for thesis writing (topdissertations.com). And the paper writing services thanks a lot for that!

  21. Whether we adore it or not, occasional in our lives, we would obligate to carry out term papers and other written adventure. It is absolutely not cinch but very elegant to make a analyze about this post. To do that, you need to read a range of articles and books, or you can just order some kind of work and then use plagiarism checking done by http://www.plagiarismsearch.com and save your time like some quick help with the American Dream.

  22. You don’t need to think over which company to choose for buying resume at all. Expert resume writers are closer than you think. Visit Prime-Resume page (prime-resume.com) so you can glance over resume templates or buy resumes. Be convinced that you will obtain customized resume writing tips.

  23. Regrettably various people don’t trouble just about plagiarism. Thus they don’t try to use plagiarism detect.

  24. Don’t know which organization to choose to receive aid from? Go over StandoutEssay testimonials, and reach a good choice.

  25. There is my tip for those who do not know what paper writing services to choose in order to buy essays. Look over essay writing service reviews “best-writing-services.com” reachable on the net and opt for the bureau which sounds the most reliable.

  26. essay writing قال:

    Every high school student wants to write solid papers. Unluckily some guys are lack of enough time to write academic papers. Nonetheless, that’s never late to buy cheap essays (marvelousessays.com). So, do not waste your time and do right.

Leave a Reply

*
To prove you're a person (not a spam script), type the security word shown in the picture.
Anti-Spam Image

Powered by WP Hashcash