It Is Our Right to Travel with Dignity! Petition

57 مشاهده

d984d988d8acd988-d8add985d984d8a9-d983d8b1d8a7d985d8a93By Adib Kawar • Sep 14th, 2009 at 9:23 •

The International Campaign for Freedom of Movement for Palestinians (KARAMA) 

The International Campaign for Freedom of Movement for Palestinians (KARAMA) is an independent public and national campaign that aims to alleviate the suffering of the Palestinian people and help them travel within and outside of Palestine in freedom and dignity. The Campaign is fully aware that the ultimate solution to the freedom of movement and travelling for Palestinians is the end of the Israeli occupation, and the full sovereignty for the Palestinian people over their borders, land, water, and air. And this does not contradict at all with our work to reduce the suffering of our people and defend its dignity. 

http://www.ahewar.org/camp/i.asp?id=169&ref=1#new

Phase 1: Travel to Jordan 

Since this campaign commenced with the case of travelling between the West Bank and Jordan, we the undersigned request the following:

Assist Palestinians to travel to and from Jordan with freedom and dignity, without heavy financial burdens, and exhaustive routine procedures. This needs an immediate end to their suffering and improvement to existing travelling conditions, so that Palestinians in the West Bank will be able: 

  1. To travel to and from Jordan in new public buses directly from Palestinian city centers, without the need for passengers and their luggage to keep moving from one bus to the other and wait for extended periods of time.
  2. To travel directly in private cars to and from Jordan, with minimal procedures and fees.
  3. To travel freely 24 hours seven days a week, regardless of the volume of passengers. 

  الحملة الدولية لحرية حركة الفلسطينيين (الكرامة)

 

الحملة الدولية لحرية حركة الفلسطينيين – من حقنا أن نسافر بكرامة
 

حملة كرامة

حملة كرامة هي حملة جماهيرية وطنية تعمل باستقلالية مطلقة لخدمة أبناء الشعب الفلسطيني من أجل تخفيف معاناتهم في الحركة والسفر داخل وخارج فلسطين بحرية وكرامة. تدرك حملة كرامة أن الحل الجذري لحرية الحركة والسفر للفلسطينيين هو في إنهاء الاحتلال ونيل الشعب الفلسطيني لحريته وسيادته على حدوده وأرضه ومائه وأجوائه. وهذا لا يتعارض مع عملنا من أجل تخفيف المعاناة على شعبنا وحفظ كرامته.

المرحلة الاولى: السفر إلى الأردن

وبما أن هذه الحملة بدأت في العمل على موضوع السفر من الضفة الغربية إلى الاردن وبالعكس، فإننا الموقعون أدناه نطالب بما يلي:

العمل على سفر الفلسطينيين إلى الأردن بحرية وكرامة دون اعباء مالية باهظة وتخفيف معاناتهم والحد من الإجراءات الروتينية الكثيرة والقاتلة وتحسين ظروف السفر الحالية بشكل فوري، بحيث يصبح متاحاً للفلسطينيين في الضفة الغربية:

1- المغادرة في حافلات عامة جديدة من مراكز المدن الفلسطينية تذهب مباشرة إلى عمان مباشرة دون الحاجة أن ينزل المسافرون هم أو أمتعتهم من الباص على الإطلاق، أو تبديل الباص أو الانتظار لمدة طويلة.

2- السفر بسياراتهم الخاصة مباشرة إلى عمان بأقل الاجراءات والرسوم.

3- السفر على مدار الساعة دون التقيد بأوقات و/أو ايام محددة.

  

To sign the English related campaign , please click

It Is Our Right to Travel with Dignity

Be Sociable, Share!

لا تعليقات

لا تعليقات لحد الآن

RSS اشترك في تعليقات هذا الموضوع TrackBack URI

أكتب تعليقا

*
To prove you're a person (not a spam script), type the security word shown in the picture.
Anti-Spam Image

Powered by WP Hashcash